Tansiyon İlaçları Öksürük Yapar mı?
22 Haziran 2024

Tansiyon İlaçları Öksürük Yapar mı?


Bazı tansiyon ilaçları kullanan kişilerde gıcıklık şeklinde kuru öksürük görülebilir. Eğer bir süredir öksürüyorsanız ve tansiyon ilacı kullanıyorsanız, şikâyetiniz bu ilaçlardan kaynaklanabilir. İlacınızın kutusunda "ADE grubu" yazıyorsa, öksürüğün sebebi bellidir. ADE inhibitörleri, kan damarlarının daralmasına neden olan bir maddenin üretimini engelleyen bir ilaçtır. Bu durum, kan damarlarında direnci düşürerek kan akışını hızlandırır.

Bu tip öksürükler için aylarca doktor gezilip antibiyotikler kullanılabilir. Çünkü bu ilaçların kullanıldığı belirtilmediği takdirde, öksürük için bir sebep bulunamayabilir. Tansiyon ilacınızı yıllardır kullanmanız, onun hiç öksürük yapmayacağı anlamına gelmez. İki yıl kullanılan tansiyon ilacı, iki yıldan sonra öksürük başlamasına sebep olabilir. Öksürüğe neden olan tansiyon ilaçları bırakıldığında, öksürük birkaç gün içerisinde kendiliğinden geçer.

ADE İlaçlarının Öksürüğe Neden Olması

Başta tansiyon tedavisi olmak üzere birçok hastalık için yaygın olarak kullanılan ADE (Anjiyotensin Dönüştürücü Enzim) ilaçları, bu ilacı kullanan kişilerin yaklaşık beşte birinde kuru öksürüğe sebep olmaktadır. Bu duruma neden olan etkenler kesin olarak bilinmemektedir. Öksürüğün şiddeti bazen hafif düzeyde, bazen de günlük yaşamı ciddi şekilde etkileyecek nitelikte seyredebilir. Bazı zamanlarda ise hastalar, ilacı kesmeye kadar ilerleyebilecek derecede şiddetli öksürüklerle de karşı karşıya kalabilirler. Öksürük, ilaca başladıktan hemen sonra da aradan bir yıl geçtikten sonra da ortaya çıkabilir. Bu öksürük genelde hasta yatar durumdayken ve gece uykusundayken daha şiddetli olarak görülmektedir. Kullanılan ADE miktarı ile öksürük arasında bir bağ yoktur. Bazen bu ilaca bağlı olan tansiyon hastalarında miktarın azaltılması ile öksürük şiddetinin de azaldığı görülmüştür. Fakat ilacın yan etkisi var ise bu etki her miktarda da görülmeye devam edecektir. Yukarıda da belirttiğimiz üzere tansiyon ilaçları içerisindeki maddeler sebebiyle öksürüğe neden olabilir.

Tansiyon İlaçlarının Yan Etkileri

Tansiyon ilaçlarının diğer yan etkileri de dikkate alınmalıdır. Yaygın olarak görülen yan etkiler şunlardır:

  • Baş dönmesi
  • Baş ağrısı
  • Bazı durumlarda mide bulantısı ve kusma
  • Yorgunluk

Bu yan etkiler genellikle hafif ve geçici olabilir, ancak bazı durumlarda ciddi yan etkilere de yol açabilir. Bu yüzden, tansiyon ilaçlarının yan etkilerini doktorunuzla paylaşmanız önemlidir.

Alternatif Tedavi Yöntemleri

Eğer tansiyon ilacınız öksürüğe neden oluyorsa, doktorunuz alternatif tedavi yöntemlerini değerlendirebilir. Bu yöntemler şunları içerebilir:

  • Farklı bir tansiyon ilacına geçiş
  • Yaşam tarzı değişiklikleri
  • Diyet ve egzersiz programları

Herhangi bir tedavi değişikliği yapmadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

Tansiyon ilaçlarının öksürük yapma potansiyeli önemli bir konudur ve bu durumun farkında olmak, hastaların daha bilinçli bir şekilde tedavi sürecini yönetmelerine yardımcı olacaktır.

Tansiyon İlaçları Öksürük Yapar mı Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Güncel

Kanlı Balgama Yol Açan Nedenler

Kanlı Balgama Yol Açan Nedenler

Güncel

Öksürük Belirtileri ve Tedavisi

Öksürük Belirtileri ve Tedavisi